الأربعاء، 27 يناير 2016

اسرتني العيون السود بقلم الشاعر القدير / يحيي ابراهيم محمد

اسرتني العيون السود
وانا بالمعشقه موعود
عيونها بحر احزاني
وقالوا الجوده بالموجود
حسدني عوازلي من يومي
عيون القمره من كومي
يا سعده اللي شرب مره
بكاس العشق كان موعود
عيونها الحلوه تناديلي
بكايا داب في مناديلي
شفايفها بتندهلي
تقول هيروح لي ويجيلي
عجبني الرمش والحاجب
علي بابهم انا حاجب
انا مسجون في حرماني
وبرضه الحلو مش عاجب
اسرني الرقه والخفه
وحسن الخد والشفه
ولا عمري راح اوصفها
ولا اوصف عيونها السود
وقلت يا حلوه ضميني
قالت لي فداك يا نور عيني
انا مشتاق اسرني الشوق
في ايدها الميه تسقيني
انا عاشق ومشتاق لك
عيوني وقلبي ينده لك
سافرت بلاد ورحت بلاد
ولسه يا قلبي بشتاق لك
يا اللي عيونها اسراني
انا واحد ما ليش تاني
ادوب في المعشقه وانتي
تدوبي يا دوب في احضاني
بقلم / 
يحيي ابراهيم محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق