الخميس، 11 أغسطس 2016

قصيدة جدي وجدتي♥♥#بقلمي #مسجله ‫#‏إيمان‬



قصيدة جدي وجدتي♥♥
يارب تعجبكم♥


كتير ببكي علي حالي
واتمني الموت يجيلي
وحشتني ناس مفارقاني 
بعدهم ضعفت دموع عيني
والقلب الشديد اتكسر من تاني
ليه بس تفارقوني
وانا روحي كانت فيكم تبعدم وتسبوني
ذكرياتكم عايشه فيا
اللي حكاها قلبي ولا شفتهاش عنيا
جدي وجدتي ماشوفتكمش
واتحرمت من حنيتكم عليا
ولا دقتش حضنكم اللي كلوا حنيه
سبتوني لناس عايشه عليا دور الحبايب
وهما في اصلهم ديابا وتعالب
كان نفسي اعيش وعيونكم مرقباني
اتمنيت اشوف فرحة الخد العجوز وهو بيربيني
بفرحتكم تحملوني واسندكم علي دراعي
رسمت في خيالي ملامحكم
ومش مفارقاني


دموعي بتنزف وجع 
وقلبي جرحوا رجع
ياروحي لسا هتعيدي الندم
هتبكي وتصرخي وتجرحي ومن تاني الألم
ياقلب بعيد واحشه الأحبه
ياحضن وحيد مغلوب علي الوحده
وجرحوا يزيد كل مايحيه
مكتوب فوق اسمي حي
وانا روحي في قبر عتمه


‫#‏مسجله‬ قصيدة جدي وجدتي♥♥
يارب تعجبكم♥


كتير ببكي علي حالي
واتمني الموت يجيلي
وحشتني ناس مفارقاني 
بعدهم ضعفت دموع عيني
والقلب الشديد اتكسر من تاني
ليه بس تفارقوني
وانا روحي كانت فيكم تبعدم وتسبوني
ذكرياتكم عايشه فيا
اللي حكاها قلبي ولا شفتهاش عنيا
جدي وجدتي ماشوفتكمش
واتحرمت من حنيتكم عليا
ولا دقتش حضنكم اللي كلوا حنيه
سبتوني لناس عايشه عليا دور الحبايب
وهما في اصلهم ديابا وتعالب
كان نفسي اعيش وعيونكم مرقباني
اتمنيت اشوف فرحة الخد العجوز وهو بيربيني
بفرحتكم تحملوني واسندكم علي دراعي
رسمت في خيالي ملامحكم
ومش مفارقاني


دموعي بتنزف وجع 
وقلبي جرحوا رجع
ياروحي لسا هتعيدي الندم
هتبكي وتصرخي وتجرحي ومن تاني الألم
ياقلب بعيد واحشه الأحبه
ياحضن وحيد مغلوب علي الوحده
وجرحوا يزيد كل مايحيه
مكتوب فوق اسمي حي
وانا روحي في قبر عتمه
#بقلمي

#مسجله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق